3 mei 2011

Supervariante

Boulderen aan een touw, je zou het niet direct verwachten in Freyr maar waarom ook niet? Op aanraden van coach Johan stond er een klassieker op het menu: Supervariante de l'hypo, 7b+. Ooit nog door hemzelf geopend en uitgeroepen tot klassieker ook vooral door Johan zelf want aan het aantal herhalingen zou je het niet raden...
Stanley en ik begonnen vol goeie moed alle passen uit te werken en na veel gevloek, bloed zweet en tranen konden we ongeveer alle passen maken. Ook Johan moest diep in zijn geheugen zoeken naar bepaalde bewegingen die hij in het verleden ooit uit zijn mouw schudde. EĆ©nmaal de route volledig uitgewerkt kwamen we tot de conclusie dat "ne keer dat ge het kent, blijft het loeihard".
De route begint met een reeks delicate balletpassen op een bijna verticale plaat waar elk foutje onmiddellijk genadeloos wordt afgestraft, gevolgd door enkele stevige passen op goeie grepen om dan te eindigen met een blokpas van het type "amai mijn $&@#£".

Tom op de balletpassen

Stanley in rust op de eerste goeie greep van de route (welke voetgrepen?)

Bij het 2e bezoek was het terug zoeken naar de juiste puzzeloplossing maar gelukkig liet mijn geheugen mij nadien niet in de steek en kon ik voor het eerst foutloos door de plaat klimmen tot aan de rustpas onder het dakje. Met de motivatie om het eerste stuk niet meer opnieuw te willen doen sleurde ik mij door de blokpassage erboven en was de route binnen. Stanley mag helaas nog een 3e keer teruggaan om ze af te werken.

de cruciale kruispas

Mikken naar de bidoights

Over het niveau van 7b+ doen we geen uitspraken maar ik zou zeggen kruip erin, het is een beauty op en top Freyr!
Tom

1 opmerking:

Anoniem zei

coach says ; damn proud of ya boy, enter the hall of fame by climbing the wall of fame, only 2 more to go

Proudly sponsored by :

Vaude

Black Diamond

Evolve

Pics of Pricks

Whats new ??